Projektorganisation


Skal virksomheden have en samlet online strategi for afsætning af virksomhedens produkter, bør man ved mellemstore og store virksomheder nedsætte en projektorganisation til løsning af denne opgave. Det er i sådan en opbygning vigtigt, at alle berørte afdelinger er med i processen og har en nøglemedarbejder med i sådan en gruppe.

Når der skal ændres på online strategien og systemerne inhouse skal kunne følge med - og der evt. skal foregå tilpasninger og justeringer i de daglige rutiner i de berørte afdelinger - ja, så er det ekstremt vigtigt, at afdelingerne er med i beslutningsfasen og udmøntningen af online strategierne i praksis.

Skal online strategien udmøntes mest hensigtsmæssigt skal markedsføringsplanen udarbejdes i samarbejde med specialister og de enkelte medarbejdere i virksomheden. Der kan her være tale om salgsafdeling, produktionsafdeling mv.

Hvis der ikke koordineres imellem de berørte afdelinger, kan markedsførings kampagner tabe luften allerede i startfasen. Hvem kender ikke det at have set en annonce i en reklame, hvor efterfølgende besøg i butikken udløser følgende scenarie.... kunder ønsker at købe den vare, de har set i kataloget til den og den pris. Sælgeren ved ikke engang, at butikken har varen og slet ikke, at den er på tilbud.

Eksterne konsulenter

Projektorganisation

Basisorganisationen

Eksterne rådgivere deltager i styringsgruppen eller projektgruppen. Eksterne konsulenter bidrager med viden indenfor special-områder, som virksomhedens medarbejdere ikke behersker.

Disse specialister er fagkonsulenter med de fornødne kvalifikationer indenfor for eksempel online markedsføring. Det kan være søgemaskineoptimerings eksperter, der både kan vejlede og også udføre de valgte opgaver på det praktiske plan. Her tænkes på omprogrammering i store CMS, i shopsystemer samt ved konfigurering af webserverne, styring af DNS og domænestrategi etc.

Organisationen opbygges omkring hvert enkelt projekt, projektorganisationen opbygges ved start, og opløser sig selv ved projektets afslutning.

 Medlemmerne i organisationen hentes fra virksomhedens basisorganisation og evt. udefra. Opgaverne er fordelt efter tværfaglig og tidsbegrænset indsats.

 

 

 

 

 

Opgaverne i basis organisationen vedrører primært den daglige drift i virksomheden, arbejdsopgaverne er fordelt efter ansvarsområder og faglige kvalifikationer.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  


Hvis du syntes, det lyder spændende, så kontakt os allerede i dag og hør om jeres muligheder for en online strategi, der performer.