Google optimering

Når der skal optimeres til Google er der en del vigtige faktorer, man skal have kendskab til.

Google er og bliver den største søgemaskine på markedet, derfor bruger mange virksomheder og private mennesker, timer, dage, uger og år på at få deres website til at være helt fremme i resultatlisten på denne søgemaskine, hvilket igen betyder en kæmpe konkurrence på de enkelte søgeord, og den dermed forbundne gratis trafik fra søgemaskinen.

Som noget af det første man skal koncentrere sig om når der skal optimeres til Google, er valget af de rigtige søgeord, her tænkes på, at man skal prøve at analysere markedet og se hvilke søgeord, der er relevante for den pågældende virksomhed, og samtidig undersøge, om det er de søgetermer, der er relevante for det produkt eller ydelse, men ønsker at sælge på sit website.

Metatags i forbindelse med Google optimering

Brug korrekte titler og beskrivelser til websitet, brug endvidere en Call to action i titel linjen, hvis det er muligt, hvilket kan få brugeren til at anvende det pågældende link ud fra spændende beskrivelse.

Sørg for at søgeordet findes i naturlige sammenhæng på den side, der ønskes optimeret, søgeordet skal forefindes et vist antal gange i forhold til sidens samlede mængde af tekst.

Meta description på siderne bør anvendes. Selvom Google ikke vægter denne i optimeringsøjemed kan den give en bedre beskrivelse på søgeresultatsiden, hvor ord også fremhæves. Alle websider skal have sin egen beskrivelse, ellers er det bedre at udelade den helt.

Meta keyword. Google bruger ikke dette, men anvend dette tags alligevel, da det ikke skader, og andre søgemaskiner kan anvende det. Man ved aldrig, hvilke tiltag Google gør fremover - og om de måske bruger det på et senere tidspunkt.

Sidens indhold til optimering på Google

Nøgleord på siden har en indflydelse på sidens ranking i Serps, der kan ikke fastlægges en fast keyword density for den enkelte side, flere forhold spiller ind, søgeordets karakter, konkurrencen på det pågældende søgeord på søgemaskinen og tilpasningen i forhold til indgående links.

Her bør man analysere på de sider, der ligger godt placeret på enkelte søgeord (konkurrenter), beregne den aktuelle keyword density på disse sider, sammenligne dem med den linkjuice, websitet modtager på dette nøgleord, og sammensætte keyword density på sin egen webside med det pågældende søgeord - og beregne hvor meget linkjuice, der skal til at få det op i Serps på det pågældende søgeord.

  • Breadcrumb er godt at anvende i forbindelse med optimering til Google.
  • Brug synonymer i teksten sammen med dine tekster på websitet,
  • Ankertekster er noget der lægges vægt på, og om det indgår i den korrekte kontekst.
  • Url navne har en mindre betydning, men giver en lille del til det samlede billede.
  • Alt tekster, men kun med billedskrivelse.

Google læser javascript og følger disse script. Sådan har det været i flere år, men linkværdien af de enkelte links, den finder i disse javascript menuer, er mere tvivlsom. Derfor er det stadig god latin at anvende gode regulære links ind til de enkelte sider på websitet.

Husk vi står altid parat til at hjælpe dig med din Google optimering.

Kontakt os for et uforpligtende tilbud