Søgeordsanalyse

Hvilke søgeordskombinationer finder dine kunder dit firma på?

En forudsætning for en velgennemført søgemaskineoptimering eller Google Ads kampagne bygger på en søgeords-analyse. Analysen fortæller klart, hvilke søgeord den målgruppe, dit website henvender sig til, kan forventes at give af besøgende / trafik på et givent søgeord.

Konkurrence på søgeord er et vigtigt parameter, når markedsføringsstrategien tilrettelægges. Søgeord skal vælges med omhu, og i forhold til den trafikmængde, det forventes at det pågældende søgeord genererer. Hvis der er 500 resultater, når der søges på Google, er det nok ikke søgninger, der genererer de store mængder besøg. Er det derimod et ord, som ved søgning giver resultater på flere millioner sider, er konkurrencen større på søgeordet, og her vil der givetvis være mange flere besøgende fra disse søgninger med den rette markedsføringsstrategi for dit website.

Ved at foretage en søgeordsanalyse får I et klart billede af, hvordan markedssituationen er, og hvilken tiltag der skal gøres for at få del i den trafik, det pågældende søgeord frekventerer.

Vi tester med vores værktøjer hvilke søgeord, der indenfor jeres branche er mest hensigtsmæssige, og sammen med jer opstiller vi kampagnemål, baseret på den indsamlede viden og forventede søgningsfrekvens på de pågældende søgeord.

Ved at kombinere søgemaskineoptimering med Google Adwords og Yahoo Marketing, kan der opstilles mål for kampagnen og forventede resultater.

Husk, at vores erfaring i markedet ikke koster ekstra, vores database indeholder data og søgeordsregistre og klikfrekvenser  ( besøg pr. søgeord ) på søgeord og søgeordssammensætninger på kampagner siden år 2002, hvor vi indførte søgeordsanalyse som en del af søgemaskineoptimerings processen.

Hvis du vil vide mere, kontakt os for yderligere information eller book et uforpligtende møde - og kom op i øjenhøjde på Google og de andre søgemaskiner.