A / B split test og Google Ads

Ved at eksperimentere med f.eks. sine landings sider, når du annoncerer med Google Ads eller optimerer dit website med søgemaskineoptimering, har du hér mulighed for at teste, hvilken versioner, der rent faktisk bedst rammer forbrugeren som ønsket.

Der kan være tale om at ændre på farvevalget på den side, brugeren kommer ind på, eller formulere budskabet på en anden måde i forhold til det oprindelige tekstmateriale. Kombineret med f.eks. annoncer fra Google Ads, vil der kunne testes på flere versioner af indholdssider med samme overordnede indhold, for herigennem at skabe bedre konverteringsmuligheder i forhold til den valgte annonceringsform.

A / B splittest kan ligeledes anvendes i forbindelse med søgemaskineoptimering, hvis du ikke får tilpas med besøgende ind på websitet, er der her mulighed for at teste forskellige versioner af sider, for derigennem at kunne optimere til bedre konverteringer og øget trafikmængde.

Det er en ideel testmetode inden for alle former for online medier. Her kan man prøve at ændre på variabler i sine kampagner, søgeord, banner annoncer og Google Ads med det eneste formål at profitoptimere sine kampagner. Det vil indebære, at udbyttet af den valgte online strategi optimeres bedst muligt i forhold til målgruppen for online markedsføringen.

Det er muligt at udføre testen med Google Website Optimizer

Online Marketing  kan tilbyde dig vores assistance i alle faserne, fra opsætnings af sider, optimering af disse, samt de valgte Google Ads kampagner eller annoncekampagne.