Google Ads hvad kan jeg forvente af resultat?

Google Ads er betalte annoncer på søgemaskinen Google, resultaterne af markedsføringskampagner afhænger af flere forhold, når kampagner sættes op.

Det første er budgettet, dette skal afstemmes med, hvad vil du betale pr. dag for at annoncere på Google i de sponsorerede links. Det næste er om din hjemmeside stemmer overens med Googles kvalitets måling (Googles quality score ) - jo højere dit kvalitetsresultat er, jo lavere priser pr. klik, og jo bedre bliver din annonceposition i de sponserede links.

Kan jeg forvente, at ligge nummer et på mine søgeord, hvis budgettet er stort nok

Nej, man kan ikke garantere nogen som helt placering, Google vælger selv, hvilken annoncer der vises i pågældende søgning på søgemaskinen, ud fra de kriterier den afstikker, og til den pris der kan opnås på det enkelte klik, men det er klart der vil være flere topplaceringer i takt med budgettet sættes op – og ved ubegrænset budget vil der kunne opnås rigtigt mange topplaceringer med tilsvarende stigende klikrate.
Ved et almindeligt budget kan opnås fine placeringer og en pæn klikrate, men man kan som udgangspunkt ikke forvente, at ved alle søgninger vil ens website poppe op i annoncerne.

Google viser ikke annoncer på alle søgeord

Google Ads har indbygget et filter som udelukker søgninger på f.eks. varemærker, det kan godt være du hidtil har kunnet annoncere dine produkter på varemærkenavne, men f.eks. Google lukker af for annoncer på brandname / varemærker, hvis de bliver bekendtgjort med det, da de ikke ønsker at overtræde markedsføringslovene med visninger ved brug af virksomhedernes varemærker eller brands og efterfølgende sagsanlæg for misbrug af andres varemærker til følge.
Et fænomen der er steget med tiden, og der er meget fokus på.

Registrerede varemærker og Google Ads

Kan jeg ikke bruge de varemærker på produkter, jeg sælger i min forretning ,selvom de er registrerede varemærker fra de producenter der fremstiller disse?

Som udgangspunkt nej. Google kan og vil i mange tilfælde afvise brugen af andres brand / varemærkenavne i annonce sammenhæng.

Hvis man ønsker at bruge et brand i sin markedsføring og distributøren ikke har noget imod dette, kan der attesteres og med denne dokumentation kan der oprettes annoncer, uden denne accept er annoncering på Google Ads umulig.


 
Ønsker du yderligere informationer om Google Ads og opsætning af kampagner kontakt os for yderligere information.