Yahoo søgemaskineoptimering

yahoo søgemaskineoptimering

I Internettets barndom var Yahoo et af de mest anerkendte kataloger på markedet, de var markedsledende i en lang periode, langt før der blev tænkt på Google og andre søgemaskiner.

Interessen for Yahoo er der stadig, Yahoo har stadigvæk en stor del af søgemarkedet - og lidt afhængigt af hvilket land og kultur, der er tale om, vil den udgøre en pæn del af de søgninger der samlet er på søgemaskinerne.

Yahoo´s algoritme og måde at indeksere sider på - består ligesom de andre søgemaskiner af en webcrawler, der opererer fra mange forskellige IP adresser, den identificerer sig med navnet slurp, og denne identifikations-streng kan man finde i sine logfiler sammen med en IP adresse fra den pågældende spider. Herved kan man se, hvilke filer der er blevet gennemgået af Yahoos webcrawler slurp.

Yahoo´s webwebcrawler / spider er en meget aktiv spider, der arbejder kontinuerligt og gennemsøger nettet igennem de forskellige links, der fører ud i alle afkroge af Internettet, det ses periodevis, at indekset hos Yahoo indeholder flere sider end Google indekset, så der er tale om en aktiv søgerobot her.

Yahoo Algoritmer - værdi ved søgemaskineoptimering til Yahoo.

I Yahoo er det som grundregel, at placering af en titel, indhold på sitet og sammenhængende med et domænenavn af samme navn, her vil sitet typisk være placeret i toppen på søgemaskinen, med en kombination af eksterne links til websitet.

Yahoo tillader en større mængde gentagelser af tekst, her skal keyword densiteten være en del større end på Google for at komme op i top på enkeltord. Nøgleordstætheden er en væsentlig del af Yahoo´s algoritme. Her skal man være opmærksom på, at sider med stor keyword density ikke ranger specielt godt på Google. Der lægges endvidere også vægt på filnavne i Yahoos vægtning af websites.

Yahoo anvender WebRank som en del af algoritmen

Yahoo har på linje med Google en toolbar, denne indsamler informationer fra de brugere der anvender den. Der opsamles anonyme data over hvilke websteder, de enkelte brugere besøger, herefter sendes disse informationer tilbage til Yahoo, disse data sammenkøres i en database og indgår i en samlet vurdering, og er en del af algoritmen på søgemaskinen.

Værdien af webrank er diskutabel, det ser ikke ud til der på nuværende tidspunkt er særlig stor vægtning på dette algoritme-parameter.