Positionering på søgemaskinerne

Når der skal positioneres indenfor et givet segment er det vigtigt, at konkurrencestrategien er på plads. Hvis dette parameter ikke tages med, vil online strategien ikke lykkes. Målgruppen skal klart defineres som noget af det første i strategien.

Online markedsførings strategien skal selvsagt rettes mod målgruppen, hvor virksomheden skal positionere sig.

Ved at positionere sig med sin onlinemarkedsføring, tilbydes forbrugeren kendskab til virksomheden og dens produkter. Det skal fremgå, hvor virksomheden adskiller sig fra sine konkurrenter. I et marked med mange konkurrerende virksomheder og et marked overfyldt med lignende produkter, skal det præciseres knivskarpt, hvor der skal sættes ind markedsføringsmæssigt.

Derfor er det vigtigt, at man brander det enkelte produkt ud fra de egenskaber, dét har.

At sende en stor mængde Google Adwords reklamer ud på nettet sammen med en søgemaskineoptimering uden forudgående strategi er spild af virksomhedens markedføringsbudget.

Kun ved at se på de markedsføringsmæssige sammenhænge, vil online markedsføringen blive optimal, og kampagne-omkostningerne vil være tjent ind mange gange.  Du kan læse mere om søgemaskineoptimering og Google Adwords her.

Ønsker du hjælp til positionering kontakt os for uforpligtende møde.