Præsentation af Medier i forbindelse med internetannoncering

Præsentation af Medier i forbindelse med internetannoncering

Præsentation af Medier til annoncering

Den vigtigste beslutning man skal tage i forbindelse med visualiseringen og gennemgang af annoncekampagnerne, strategien og planlagt annonceperiode, er de forståelsesværktøjer, der anvendes når strategien fremlægges for virksomhedens bestyrelse / direktion eller markedsafdeling. Det er her vigtigt at få fremlagt strategien og reelt solgt ideen, og ikke bare solgt i ordet betydning, men få dem med på konceptet.
Her bør den person, der fremlægger kampagnestrategier teste og fremprovokere indspark til den planlagte kampagne. Forhøre sig om hvordan de enkelte reagerer på det budskab, der ønskes formidlet, og som de enkelte medarbejdere gerne skulle føle ejerskab for i deres salgsarbejde i virksomheden.

Det er vigtigt at ramme den rigtige målgruppe og få succes med sine annoncer og derved sikre et godt afkast i forhold til det investerede beløb i markedsføringskampagnen.

Efter vores opfattelse er annoncering og markedsføring i dag langt mere end bare at bruge løs af markedsføringsbudgettet og køre sololøb i markedsafdelingen. Det kræver korpsånd at føre markedsføringsstrategier ud i virkeligheden og ad den vej få en blivende kundemasse - og dertil forstærke tilgangen til den eksisterende med nye kunder, der finder ens virksomhed og produkter attraktive.

Tiden, hvor man uhæmmet lige smider 10, 20, 30, - 40.000 kr. eller mere ud i Google Adwords kampagner, uden at have sat et mål for kampagnen og den forventede effekt, er forbi.
I dag skal man have kampagnestyring, der dels matcher kampagnerne på flere fronter og samtidig en stærk evalueringsdel, der løbende holder annoncer op imod de faktiske salg eller ønskede handlinger.

Husk, at  markedet er altid 100%. Jo flere butikker / virksomheder, der sælger samme ydelser – jo flere skal dele de 100%, som markedet har,. Så der er altid tale om at erobre markedsandele fra de andre ligestillede virksomheder, da tilgangen og afgangen fra et marked næsten er konstant.

Ved at arbejde ud fra helheder, opnår man at maksimere sine kampagner. Og når der føles ejerskab for strategier fra medarbejderne, løftes der i flok, og succesen for kampagnen begynder her!

Ønsker I yderligere inspiration om markedsføringsmuligheder, kontakt os og bliv inspireret og se tingene på en ny måde.