Webstedseffektivitet i forbindelse med søgemaskineoptimering

Webstedseffektivitet og søgemaskineoptimering

En ny faktor i forbindelse med søgemaskineoptimering

I forbindelse med Google opdateringen Caffein er der sket en del ændringer på søgemaskinen. Her skal man i forbindelse med søgemaskineoptimering være opmærksom på, at der er kommet yderligere et parameter med som vægtnings algoritme. En ny faktor, der anvendes i forbindelse med den måde, Google vægter søgeresultaterne på. Dette betyder, at man som søgemaskineoptimerings-virksomhed skal tage højde for dette, når kunders website skal have søgemaskineoptimering.

Webstedseffektiviteten vælger Google at bruge som en beregningsdel. Formålet er et ønske om, at brugeroplevelsen på de website som brugerne henvises til fra søgemaskinen, er optimal. Sider der loader med sneglefart og med meget grafiktunge billedelementer bliver dårligere placeret i søgeresultaterne.

Google beregner load tiderne ud fra forskellige dataindsamlinger fra hele verden. I den forbindelse kommer disse data fra forskellige netværksforbindelses typer, computer konfigurationer og browsertyper. Google anvender datastrømme fra brugere, der har installeret Google toolbar, herved kan Google få et kvalificeret billede af de enkelte websteder og load hastighederne på tværs af landegrænser og teknik.

Google Webmaster Central har et værktøj, der stilles til rådighed, når man har oprettet en Google konto. Her findes et måleværktøj, hvor det er muligt at se disse data, som Google har liggende, over download tider for dit website. Her kan brugerne anvende måleværktøjet som målepind for websites load tider. Hvis man forbedrer websitet kan man efterfølgende over en tidsperiode aflæse de forbedringer, den ændrede webside har fået i forbindelse med justeringer af load hastigheden for det enkelte websted.

Man skal dog være opmærksom på, at hvis der er tale om mindre websites og websites med minimal trafik, er resultaterne ikke fyldestgørende og kan give et fejlagtigt billede af det aktuelle website og den performance, dette giver.

På Google Webmaster Central Labs, ligger endvidere værktøjer, så man kan teste sine websites performance. Et værktøj, der har navnet Page Speed hjælper med af finde fejl, som får websiden til at loade langsomt. Endvidere er der artikler og aktive debatter om emnet, dette skulle give rig mulighed for at få forbedret sit websites load hastighed og give sine brugere en bedre brugeroplevelse, når de besøger websitet.

Seo skaber synlighed

Hvis du ønsker godt udbytte af din investering i online markedsføring, så er søgemaskineoptimering en metode, der giver gode resultater på søgemaskinerne og samtidig sikrer dig en god ROI.

En søgemaskineoptimering tjener sig hurtigt ind, hvis du regner på kontaktprisen pr.besøg eller kunde der bestiller dine produkter.

SikkerhedsbilledeOpdater sikkerhedsbillede