Valg af SEO virksomhed til søgemaskineoptimering af website

Søgemaskineoptimering og SEO virksomheder

SEO markedet er et marked med ikke er særligt gennemsigtige produkter som f.eks. organisk SEO, Søgemaskinekampagner, Google Adwords kampagner, Banner annoncering, køb af såkaldte SEO links i forskellige directories og temawebsteder etc. Dette gør det svært for den almindelige forbruger at vælge, mange vælger rigtigt, mange flere vælger forkert, og får en dårlig oplevelse med den søgemaskineoptimering, der finder sted på deres website.

Google Adwords kampagner, der ikke lige giver det der er stillet i udsigt er også et kendt fænomen når der bestilles markedsføring i søgemaskinerne.

Vores programmørteam slår sig næsten dagligt på knæene af grin og kan næsten ikke få grinet af ansigtet når de læser på såkaldte SEO virksomheders referencesider, underholdningsværdien er på højde med Cirkusrevyen, når den er bedst, den ene fede case efter den anden, for derefter lige at se ind på, hvad der egentligt er udført, i rigtigt mange tilfælde er der ikke udført for så meget som 50 øre SEO optimering, hele grundforståelsen for optimeringsprincipper mangler, eller også er der bare ikke udført noget som helst for pengene. Virksomhederne vil tilsyneladende gerne bruges som referencekunde for dårligt håndværk og resultater der må klassificeres som ikke eksisterende.

Hvis det skyldes at websitets konstruktion ikke kan ændres, eller der ikke er mulighed for et SEO firma, at udføre den optimering der skal finde sted, ville vi nok mene det ikke er så fedt at udstille sine referencepartnere med case forløb etc. det sætter da SEO virksomheden i et dårligt lys.

Hvis vi får en opgave og ikke kan få adgang til websitet og programstrukturen mv. for maksimal optimering, takker vi pænt nej til opgaven . Dette har vi gjort mange gange.

Der er ikke bare tale om små SEO virksomheder der bruger ovennævnte metoder, større SEO firmaer og reklamevirksomheder gør det samme.

Du bør som minimum når du læser om den ene succes historie efter den anden, lige bruge lidt tid på at se om det nu er så rosenrødt som beskrevet. Se på referencekunden og se på de tekster der er på siderne og prøv, at gå ind på f.eks. Google og søg på nogle af disse termer, det skulle være mærkeligt om det ikke er nogle af de søgeord de gerne vil findes på. Hvis de nu popper op i lind strøm og resultaterne ser godt ud, kunne det svare til en optimering, men kommer der ikke noget eller kun noget på 3,4, 5 ord kombinationer er det ikke til megen nytte.

Når det gælder Google Adwords køber du en mængde trafik til x antal kroner? Ved du rent faktisk hvad annoncerne reelt koster?  Du betaler helt sikkert en pris der har et meget stort overhead til den part der styrer dine annoncer. Derfor bestil aldrig annoncer uden at kende den reelle pris på Google Adwords, forlang at se, hvad afregningsprisen til Google er og betal så for håndteringen af kampagnen, på timebasis eller som et procenttillæg af det samlede annoncebudget.
En god Google Adwords styring kan nemt tjenes ind ved lavere klikpriser, så timeprisen / procenttillægget kan være givet godt ud, men se hvad der reelt annonceres for.

Grundregel for god SEO optimering er...

Vær aldrig offentlig referencekunde på et SEO firmas website
Dit website bliver overrendt af den ene SEO virksomhed efter den anden, og bliver analyseret i tide og utide med alverdens søgeprogrammer og analyseværktøjer - check af keyword density, link strukturer, metatags etc..

Links til SEO virksomheden 

Tillad aldrig, at SEO virksomheder overmaler dit website med tekster og links til deres eget website, med f.eks. Søgemaskineoptimering - udført af bla bla bla – Google Adwords - SEO  - på mange websites er der tit 1, 2, 3 og ja vi også set 4 links fra forsiden og nogle af de andre sider pegende til forside og enkeltsider hos SEO virksomheden, tit med en skrifttype der er lille og med en farvenuance der ligger meget tæt op af baggrundsfarven, ikke indsat for brugerne af det pågældende website skal få en bedre brugeroplevelse, men indsat til at trække linkjuice fra dit website til SEO virksomhedens. Vi har sågar set SEO firmaer placere deres links i noscript tags og alt tags ( billedfiler med 1pixels størrelse - ultra lille gennemsigtigt billede ) det er uforskammet overfor websites ejer, og dette kan sætte dit website i et dårligt lys med skader til følge. 

Banner annoncer

Bannerannoncer, her bør man vide hvilken medier der vises annoncer på og selv checke disse evt. med en kampagne id, hvor man så efterfølgende kan se, hvor meget den enkelte kampagne har givet i forhold til den pris der er betalt pr. visning.

Linkportaler, branche links mv.

Ved linkoptagelse i branceportaler eller hos websites der udbyder specialviden af forskellig slags, forekommer det tit at annoncører ringer rundt til virksomheder og vil sælge links og optagelse med et billede etc. for pæne summer pr. år.  Der oplyses tit, at disse links har meget stor betydning for virksomhedens SEO optimering, da der er tale om såkaldte SEO links.
Pas på, vi har kunder, der uden først lige at spørge os har hoppet på vognen, efterfølgende har vi så fortalt dem, at de links de har købt ikke er noget værd, grunden hertil er, at der ikke er tale om links der giver værdi i forhold til søgemaskinerne, men tale om links der redirectes ( viderestilles ) eller fra steder der har opsat deres links i javascript. Disse metoder giver søgemaskinerne ikke giver nogen form for linkjuice for, og pengene er spild på denne type links.


Det er ikke alle SEO virksomheder der er bad guys, der er mange der udfører et godt håndværk i branchen, men der findes også det modsatte, og det er her man skal være på vagt.


Vil du vide mere er du velkommen til at kontakte os for yderligere information om fremtidens SEO

Seo skaber synlighed

Hvis du ønsker godt udbytte af din investering i online markedsføring, så er søgemaskineoptimering en metode, der giver gode resultater på søgemaskinerne og samtidig sikrer dig en god ROI.

En søgemaskineoptimering tjener sig hurtigt ind, hvis du regner på kontaktprisen pr.besøg eller kunde der bestiller dine produkter.

SikkerhedsbilledeOpdater sikkerhedsbillede