Reputation management - omdømmepleje på internettet

Reputation management

Et begreb er skabt på Internettet - begrebet Reputation management. Men det har faktisk eksisteret altid.

Reputation management - Brand management

Reputation management dækker over et begreb, der her i nyere tid er stærkt forbundet med det informationssamfund, vi lever i  - ordet reputation management ( Brand management ) dækker over virksomhedens eller enkeltpersoners omdømme i offentligheden.

Omdømmet kan sættes over styr ved, at der opstår fejl eller misforståelser mellem kunde og virksomhed. Før Internettes tid skete skaden typisk ved, at uoverenstemmelsen kom i avisen. Hvad sker der typisk, når man har læst en artikel i avisen? Den glemmes ret hurtigt igen, når avisen er smidt ud, folk læser nye aviser dagen efter, og glemmer alt om de negative artikler, der er skrevet de foregående dage eller uger, skaderne på omdømmet her er yderst tidsbegrænsede.

Reputation management ( Brand management ) er straks vigtigere i dag, hvor der på enkelte hjemmesider kan stå ting i årevis, som man absolut ikke kan lide står der om sin virksomhed og måske vil skade virksomheden eller personens omdømme i det offentlige rum. Så her kræves der handling på et tidligt tidspunkt for at minimere skaderne, når ens navn eller virksomhedsnavn popper op i søgemaskinernes resultatlister med negativ omtale fra diverse hjemmesider, foraer og lign.

Online Marketing kan hjælpe dig eller din virksomhed, hvis skaden er sket, vi kan tidligt i forløbet minimere den dårlige omtale af din virksomhed eller person, dels ved at foretage blogindlæg og andre online tiltag der giver et mere nuanceret billede af virkeligheden, og dermed beskytter dit brand.

Så hvis du eller din virksomhed er kommet ud i en situation, der kræver handling og profilering på søgemaskinerne, kontakt os for et uforbindende møde.

Seo skaber synlighed

Hvis du ønsker godt udbytte af din investering i online markedsføring, så er søgemaskineoptimering en metode, der giver gode resultater på søgemaskinerne og samtidig sikrer dig en god ROI.

En søgemaskineoptimering tjener sig hurtigt ind, hvis du regner på kontaktprisen pr.besøg eller kunde der bestiller dine produkter.