Pressemeddelelse-10022010 - Indiske linkbyggere

Pressemeddelse

Indiske linkbyggere

Det lyder som en kriminalroman, når virksomheder glædestrålende fortæller, at de har ansat Indiske linkbyggere til at skabe kvalitets link til deres hjemmeside. Det får straks tankerne hen på skibsophuggere på en strand i Indien, som hugger skibe op.

Presseansvarlig Camilla Hulstrøm fra mediebureauet Online Marketing, som er en virksomhed, der dagligt beskæftiger sig med online markedsføring og søgemaskineoptimering, fortæller, at mange danske virksomheder anvender Indiske linkbyggere til at skabe kunstig link popularitet til deres hjemmesider, for derigennem at få bedre placeringer på søgemaskinen Google.

Søgemaskiner elsker links, de følger links på alle hjemmesider, herved sikres gode nyheder og historier rigtigt gode placeringer på søgemaskinernes toplister.

Linkpopularitet, hvor mange websteder linker til den pågældende side, har igennem rigtigt mange år været en medvirkende årsag til at mange websteder har fået gode placeringer i søgemaskinerne.

Grundtanken i linkpopularitetsprogrammet er god, endog rigtig god. Der var i starten lagt op til, at de sider, der havde flest link pegende på sig, fik en fortrinsret i søgeresultaterne på søgemaskinerne, hvis alle andre forhold på websitet var ens, det kunne sammenlignes med demokratiske afstemninger, hvor hver stemme tilkendegav, at der var yderligere en stemme på dette website, frem for en tilsvarende stemme på en konkurrerende hjemmeside.

Men i takt med at søgemaskinerne er blevet et stort markedsføringsmæssigt værktøj i forhold til brugerne, opstår der metoder, hvor det at have link bliver rigtigt vigtigt, jo flere link jo bedre, i grunden ligegyldigt, hvor de kommer fra. Her kommer så spammerne ind med sine løsninger.

Linkfarme ser dagens lys, her er der tale om websteder, hvor der er mange links, og der udveksles links imellem disse linkfarme, webstedet i Valby hos den lokale bilmekaniker cirkulerer nu rundt om på linkfarme i New Delhi og det meste af verden. Hvad webstedet i Valby skal på den anden side af jordkloden, og hvilke målgruppe der her ville finde den lokale hjemmeside fra Valby attraktiv, må stå hen i det uvisse, men faktum er at der skabes kunstige indgange til webstedet fra totalt ligegyldige websteder, kun med et formål, at snyde søgemaskinerne.

Søgemaskinerne generelt, accepterer ikke linkfarming, de fjerner disse linkfarme når de bliver spottet og opdaget, der forsvinder mange af disse hver dag og specielt Google jagter disse directories og websider, der kun har ét formål, nemlig at booste linkpopulariteten på de link, der forefindes på webstedet. Webstederne har i sig selv sjældent noget konkret indhold.

Der findes ligeledes tilsvarende værdiløse directories / kataloger i Danmark, mange af disse indeholder stort set det samme og den eneste forskel er navnet på kataloget eller et par andre farver, ellers er det indholdsmæssige mere eller mindre identisk.

At have folk ansat i virksomheden til at spamme de forskellige websteder og søgemaskiner, hvor det er muligt at smide links ind er tåbeligt, det giver ikke værdi for søgemaskinerne. Brugeroplevelsen hos den enkelte bruger der besøger webstedet får mange gange en lunken oplevelse når de klikker ind på webstedet.

Ved at have en Inder eller lignende til at ligge 1.000 – 10.000 links ud over en periode, er bare ikke ok, og det giver for øvrigt ikke den linkværdi der er tiltænkt, man må forvente den pågældende LINKBYGGER ikke helt forstår det danske sprog, og derfor er nød til at klippe og klistre af indholdet fra webstedet i forbindelse med udarbejdelse af virksomhedens spamlinks. Disse links er derefter med til at tegne et billede af virksomheden på Internettet fremover.

Korrekt linkbuilding er at finde relaterede websteder i forhold til virksomhedens kernekompetencer, der kan være tale om leverandører, grossister, forhandlere, brancheorganisationer, sammenslutninger med produkter indenfor samme arbejdsfelt, ja mulighederne er store for links der giver reel værdi, både for brugerne og samtidig giver søgemaskinerne det de eftersøger, nemlig kvalitets links.

Kvalitative links giver meget mere værdi for søgemaskineoptimeringen, frem for tusindvis af spamlinks fra nær og fjern.

 

Kontakt Online Marketing

Telefon.: 4975 02 55

Eller på email Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.