Linkværdi - udnyt tidligere tiders popularitet på dine links

Linkværdi og levetid på links

Link og levetiden på link på et website er parametre, der er vigtige, når man skal optimere sit website eller udskifte det med et nyt website på en helt ny platform.

Når der tales om professionel online markedsføring, skal man forstå Internettets muligheder og begrænsninger. Derfor skal man altid bibeholde eksisterende links på sit website og ALDRIG nedlægge links, uden at sende dem videre til den nye side, der erstatter den gamle med en serverkode 301 redirect. Herved udnyttes værdien af de gamle links optimalt, og noget af den gamle linkjuice bibeholdes.

Mange skifter i perioder webdesign og dermed også platform fra én type programmering til en anden, fra traditionelle html filer, til CMS systemer, der f.eks. genererer asp, aspx eller php i stedet for de gamle url'er på det gamle website.

Når sådan en ændring sker, opstår der et problem med at tidligere url´er. De får en såkaldt "404 side" – en side, som indikerer, at siden ikke findes. Dette giver flere problemer f.eks. hvis der er nogle, der har bookmarket siden, og links til den pågældende side er optaget i forskellige søgemaskiner, directories og på blogs etc. Med den gamle url vil siden typisk få en 404 side, hvilket betyder, at dét link, brugeren har aktiveret, ikke findes men sendes enten videre til standard "404 siden" eller en tilpasset version.

Det er ikke det mest optimale for et website, at bruge fremgangsmåden med brug af 404 løsningen.

Link popularitet - udnyt tidligere tiders popularitet på dine links

Vores anbefalinger er altid at bibeholde alle gamle links og sende dem videre til den nye tilsvarende side med en "serverkode 301", hvilket angiver overfor søgemaskinerne, at siden er flyttet permanent til den nye adresse (ny url). Herved er der løst to opgaver på samme tid, søgemaskinerne guides til den rigtige side, og brugerne får aldrig en "404 side", men den relevante side. Samtidig sker der dét, at der drypper lidt linkjuice med over fra de gamle links, der findes på Internettet, portaler, sider der linker osv. Den sendes derefter over til de sider, der er sat op som erstatning for tidligere sider med samme indhold, Dette på den måde, som søgemaskinerne foreskriver i deres guidelines.


Ønsker du hjælp til at håndtere opgaven, er du altid velkommen til at kontakte os og høre om mulighederne for dit website.

Seo skaber synlighed

Hvis du ønsker godt udbytte af din investering i online markedsføring, så er søgemaskineoptimering en metode, der giver gode resultater på søgemaskinerne og samtidig sikrer dig en god ROI.

En søgemaskineoptimering tjener sig hurtigt ind, hvis du regner på kontaktprisen pr.besøg eller kunde der bestiller dine produkter.