Bing søgemaskineoptimering

Topplacering i Bing med søgemaskineoptimering


Bing er den nye version af den tidligere søgemaskine Live Search / MSN, og er udviklet af Microsoft. Denne søgemaskine er fremstillet til at skulle kunne tage konkurrencen op med Google og give de mest relevante resultater, således at brugerne over tid vil bruge Bing mere og mere, hvilket er Microsofts intentioner med søgemaskinen.

Men, et er hvad man forventer søgemaskinen Bing vil gøre i fremtiden, og hvad den aktuelt på nuværende tidspunkt kan stille op i forhold til Google´s magtposition, er noget helt andet. Der er på nuværende tidspunkt lang vej til at Bing bliver den nye søgemaskinegigant på markedet.

Bing har nogle nye og spændende måder at frembringe sine resultater på, og det vil måske på sigt kunne flytte en del af søgemarkedet over på denne søgemaskine.

Dens søgeresultater virker som om de er relevante for den bruger, der søger, og ud fra de de resultater den frembringer, virker den fornuftig i resultaterne. Resultaterne på Bing afviger en del i forhold til tilsvarende søgninger på Google.

Bings algoritmer

De algoritmer Bing anvender afviger meget fra f.eks. Google´s måde at vægte de enkelte parametre på et website.

  • Onpage optimering er vigtig i forhold til Bing.
  • Backlinks har ikke samme vægtning som hos Google.
  • Linkspamming har ingen effekt, mængden ændrer ikke ved dette.
  • Ankertekster er et parameter som Bing anvender på lige fod med Google.
  • Domænets trust, alder på domænet er et vigtigt parameter.
  • Frisk indhold ser ikke ud til at øge Serps på Bing.
  • Blogs er ikke så godt indekseret på Bing i forhold til f.eks. Google.

Så på nuværende tidspunkt, er det et spørgsmål, hvilken søgemaskine man vil optimere til maksimum på med sit website, hvis man gerne vil være på flere platforme f.eks. Google, Yahoo og Bing skal man have en strategi for sit website, de enkelte sider man gerne vil have placeret i de forskellige indeks, dette kræver en nøjere gennemgang af websitet, og hvilke søgeord, man ønsker optimeringen til de forskellige søgemaskiner skal være sat op til.